Reparasjon av høreapparat og tilbehør
Det er vanlig at høreapparater og annet utstyr kan trenge en reparasjon.
Et høreapparat inneholder mange små tekniske komponenter som det hender må byttes ut, men ofte kan det være enkle ting du kan gjøre selv for å få apparatet til å fungere igjen. Det kan være lurt å skifte batteri, voksfilter hvis apparatet ditt har det, eller slange på bak øret apparater, for å se om dette kan løse problemet. Det kan også være at øreproppen på apparatet har tettet seg med voks, og trenger en rens for at lyden skal komme igjennom.
Hvis ikke noe av dette hjelper send inn høreapparatet til oss. Om du ønsker, kan du skrive ut reparasjonsskjema her. (link til skjema)
Reparasjoner sendes til vår postboksadresse. Se adresse under.
Batterier og ladere:
Det kan ta lengre tid å utføre service på enheter som inneholder litiumbatterier, på grunn av sikkerhetsregler ved transporten av disse.
• Fjern eventuelle utskiftbare batterier fra høreapparatet
• Ladere må kun inkluderes i forsendelsen ved mistanke om feil med laderen. Laderen skal ikke inkluderes i forsendelsen, hvis den blir meget varm eller er fysisk skadet - Kontakt oss da på tlf: 22 47 75 30 eller post-no@gnhearing.com. Hvis du har et oppladbart custom (i-øret) apparat, så skal du huske å sende med de spesiallagde innsatsene i laderen som passer til det høreapparatet du sender til reparasjon.
Emballasje:
• Pakk den defekte enheten i en pappeske og fyll den med mykt fyll for å beskytte enheten under transport. Private etuier, originale pappesker, filter, batterier og annet privat ustyr skal ikke sendes med.
Legg ved navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse og en feilbeskrivelse. Vi anbefaler å sende med sporing.
Send den defekte enheten til:
GN Hearing Norway AS
Att: Customer Care - Service
Postboks 132 Sentrum
0102 Oslo
For de høreapparater som NAV har betalt, blir de fleste større reparasjoner dekket av NAV. Forbruksvarer må dekkes privat.